duminică, 3 martie 2013

Pagină dintr-un calendar german

traducere în colaborare de 

Ana-Sofia Engber şi Ion Ciungu








Cât de iubite sunt locaşurile Tale, Doamne al cetelor de oşti ! Psalm 84, 2. ( În Biblia ortodoxă Psalm 83, 1 )[1]

 

Totdeauna la vedere

de Marcus Majonica

        Când merg la plimbare cu câinele meu şi el are voie să alerge liber de jur împrejur, îi place să de zbenguie de acolo până acolo. Deseori aleargă în faţă, însă se tot opreşte să vadă pe ce cale apucă stăpânul lui.  Dacă a alergat în direcţie greşită, se întoarce şi aleargă după mine. Bineînţeles că sunt pentru el tot felul de lucruri interesante de descoperit. Aşa fuge câteodată şi în pădure. Acolo câinele mă pierde uşor din ochi. Totuşi, îndată ce observă aceasta, devine neliniştit şi mă caută. Nu-i este suficient să găsească pe un om oarecare: trebuie să fie stăpânul lui. Când apoi m-a găsit, se bucură enorm şi sare chelălăind la mine sus.

          Pentru mine, câinele meu în ataşamentul lui este un exemplu de urmat, care îmi aminteşte de  versetul zilei. Nimic nu-i este lui mai drag, decât să fie acolo unde sunt eu. Ce bine ar fi dacă mie exact tot aşa de important mi-ar fi faptul de a fi totdeauna în apropierea lui Dumnezeu. Este cât se poate de natural faptul că apropierea trebuie înţeleasă nu numai spaţial, ci şi spiritual.

          După cum câinele este perfect mulţumit abia atunci când este în apropierea mea şi are voie să stea culcat la picioarele mele, când şed pe bancă în parc, tot aşa aş dori şi eu să găsesc cea mai înaltă plăcere în faptul de a fi în armonie cu Dumnezeu.

          Câinele meu se descurcă, totuşi, mult mai uşor în situaţia dată decât mine. El trebuie doar să-şi urmeze instinctul, şi deja totul este în ordine. Eu, din contră, am, de la căderea în păcat a primului om , o natură în mine, care nicidecum nu doreşte să fie în apropierea lui Dumnezeu. Aceasta s-a schimbat abia când eu m-am predat, în mod conştient, şi am trecut de partea lui Dumnezeu; însă esenţa cea veche este până astăzi încă în mine. În asemenea condiţii numai rugăciunea zilnică ajută la protecţia faţă de tot răul.

 

?  Unde vă place să poposiţi cel mai mult ?

 

!  Am mare respect faţă de cunoaşterea umană a câinelui meu; el este mai rapid şi mai profund decât mine.” ( Fürst Bismarck )

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu