de Prof. Maria Oprean
ARGUMENT
În orice clipă,
în orice timp, în orice ceas ne aflăm, important e să avem un strop de credinţă!
Un mijloc de răspândire şi
întărire a dreptei credinţe a fost dintotdeauna educarea copiilor în spiritul
moralei creştine. Acest mijloc este folosit atât de familie şi grădiniţă, cât
şi de Biserică sau alte instituţii abilitate.
Cel dintâi lucru pe care trebuie să-l ştie un educator e
că vârsta copilăriei e cea mai însemnată pentru a întreprinde formarea
religioasă a omului, aşa cum spunea Comenius: „Creanga trebuie îndoită cât e
verde”. Educaţia moral-religioasă trebuie să înceapă de la vârsta fragedă, deoarece
primii ani ai copilăriei sunt cei mai importanţi şi de cele mai multe ori,
hotărâtori pentru întreaga viaţă. Educaţia religioasă are o dublă menire: pe de
o parte să anuleze pornirile rele, iar pe de altă parte să le cultive pe cele
bune.
Copilul, încă de mic, vine în
contact cu realităţi, simboluri şi manifestări religioase ale căror
semnificaţii, în înţelesul lor cel mai simplu, este bine să le cunoască. Mai
întâi în familie, copiii învaţă să-şi manifeste într-un anumit fel
sentimentele, îşi formează deprinderi de conduită cu ajutorul cărora să devină
persoane deschise comunicării cu Dumnezeu şi cu semenii.
Grădiniţa şi Biserica îl ajută pe copil să
cunoască îndatoririle pe care le are faţă de el însuşi, faţă de ceilalţi şi
faţă de tot ce-l înconjoară. Ele îi oferă răspunsuri corecte la întrebări cum ar fi: ,,Cine a creat
lumea?; ,,De ce ne numim creştini?’’; ,,Ce sunt icoanele?’’; ,,Ce semnificaţii
au sărbătorile creştine?’’. Este important să le vorbim copiilor despre
Dumnezeu, despre rolul Lui în viaţa creştinului, despre faptele Lui, despre
bine şi rău.
Urmărind educarea
preşcolarilor în spiritul valorilor moral-religioase: ,,iubirea de aproape”,
,,împlinirea de fapte bune”, ,,respectarea părinţilor şi a bătrânilor”, am
organizat acest parteneriat cu Asociaţia
Centrul Cultural-Misionar ,,Gheorghe Lazăr” Avrig- preşedinte Preot Protopop
Vasile Gafton.
Să învăţăm copiii să se
închine şi să se roage de când sunt foarte mici, astfel încât să devină o
necesitate. Aşa cum Mântuitorul a fost Modelul desăvârşit de înţelepciune,
bunătate, frumos şi iubire, noi, oamenii creştini trebuie să urmăm acest Model
atât cât ne este cu putinţă fiecăruia dintre noi.
În Vechiul Testament se spune
că ,,Omul se cunoaşte după copiii pe care i-a lăsat în urmă”, aşadar să ne
străduim să lăsăm în urma noastră copii buni, cinstiţi şi credincioşi.
PROGRAMUL ACTIVITĂŢILOR
NR.
CRT.
|
DATA
|
TEMA
ACTIVITĂŢII
|
FORME DE REALIZARE
|
LOCAŢIA
|
1.
|
Decembrie
2012
|
,,Naşterea Mântuitorului.Crăciunul”
|
- vizita preotului
la grădiniţă (informaţii religioase cu
privire la semnificaţia sărbătorii Crăciunului; învăţarea unor colinde
româneşti)
|
Grădiniţa Mîrşa
|
2.
|
Decembrie
2012
|
,,O, ce veste minunată!’’
|
- participare la concertul de colinde
organizat de asociaţie, cu ocazia Crăciunului
|
Catedrala ,,Adormirea Maicii Domnului” Avrig
|
3.
|
Februarie
2013
|
,,Învăţăm să fim buni creştini!”
|
-întâlnire cu preotul (învăţarea unor
rugăciuni, audierea unor pilde pentru copii, realizarea de desene, picturi,
pe teme religioase)
|
Grădiniţa Mîrşa
|
4.
|
Aprilie
2013
|
,,Lumină-n suflet de copil!’’
|
- spovedania şi
împărtăşirea preşcolarilor
-actv.practică:
confecţionarea de decoruri pentru masa de Paşte (expoziţie cu vânzare)
|
Asociaţia Centrul Cultural-Misionar ,,Gheorghe
Lazăr’’ Avrig
|
5.
|
Mai
2013
|
,,Să dăruim din inimă!”
|
-acţiune
umanitară pentru grupul de 10 copii nevoiaşi din Avrig
|
Asociaţia Centrul Cultural-Misionar ,,Gheorghe
Lazăr’’ Avrig
|
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu