de Pr. Prof. Ion CIUNGU
“…Împărţit-au
hainele Mele între ei, iar pentru cămaşa Mea au aruncat sorţi…"
( Evanghelia după Ioan, cap. 19, versete
23-24 )
Este important să observăm, pe de o parte, că umanitatea
neruşinată, reprezentată de elita evreilor şi de ostaşi sub comanda romanilor,
L-au dezbrăcat pe Fiul lui Dumnezeu
Care Se făcuse Om.
Pe de altă parte, Duhul Sfănt, inspirându-i pe autorii
Noului Testament, ne spune că oamenii care
sunt botezaţi în Iisus Hristos sunt îmbrăcaţi
în Hristos, adică în faptele dreptăţii Lui. ( Galateni cap. 3, verset 27 ;
Coloseni cap. 3, versete 9-10 ; Apocalipsa cap. 3, verset 18 şi cap. 19,
verset 8 )
Omul înrăit, diabolic, Îl înjoseşte pe Iisus, dezgolindu-L.
Fiul lui Dumnezeu înomenit îl înalţă pe om, îmbrăcându-l în demnitate divină.
Dacă veşmântul Domnului nostru Iisus este “cinstit” de creştini înseamnă că ei încearcă într-un oarecare
grad să-L cinstească pe Fiul lui Dumnezeu şi implicit faptele dreptăţii Lui cu
care El îi îmbracă. Astfel creştinii vor să se deosebească de umanitatea
neruşinată care L-a dispreţuit şi omorât pe Iisus.
Unde cinstesc
creştinii veşmântul sau cămaşa lui Iisus, în sens propriu, literal?
În
Rusia, la Moscova, începând din anul 1625, aşa cum a rînduit patriarhul
Filaret, după ce a primit veşmântul de la şahul Abbas al Persiei, care la
rândul lui l-a luat din Iviria ( Georgia ). Anual, la 10 iulie se face
procesiune cu ea.[1]
În
Germania, la Trier ( Trèves), începând din
sec. IV, unde ar fi fost trimisă de Sfânta Elena, mama împăratului Constantin
cel Mare, episcopului Agricius. Germanii au emis în anul 1959 timbru poştal cu
tunica sau cămaşa lui Hristos.
Cămaşa
este expusă public periodic. Ultima dată a fost expusă în anul 2012, perioada
13 aprilie-13 mai
În
Franţa, la Argenteuil . În anul 800, Carol cel Mare ar fi primit-o de la
împărăteasa Irina a Bizanţului, unde s-ar fi conservat de pe vremea împărătesei
Elena, mama împăratului Constantin. Carol
a dat-o fiicei sale Theodrade, care era călugăriţă. Din
anul 2005 au reînceput pelerinajele la Tunica de la Argenteuil..[2]
Să mai cercetăm.[3]
Unde
cinstesc creştinii veşmântul lui Iisus în sens spiritual ?
Oriunde ei se dezbracă de omul cel vechi , al păcatelor, şi se
îmbracă în cel nou, al dreptăţii
creştine.
Acţiunea aceasta, de dezbrăcare-îmbrăcare, nu este doar un
act “magic” făcut o singură dată la
botez. Ci este un process declanşat la botez, continuând toată viaţa, vizând
eternitatea. În cazul în care
creştinii dispreţuiesc veşmântul primit de la Iisus, ei nu mai au posibilitatea
să scape de păcate, nerămânându-le
decât “ înfricoşata aşteptare a
judecăţii…”
( Evrei cap. 6,
versetele 4-6 şi cap. 10 versetele 26-31 )
[1]Aducerea Cinstitului Vesmant Al Domnului
nostru Iisus Hristos din Persia la Moscova
VIEŢILE
SFINŢILOR PE LUNA IULIE, RETIPĂRITE ŞI ADĂUGITE CU APROBAREA SFÂNTULUI SINOD AL
BISERICII ORTODOXE ROMÂNE, EDIÂIA A III-A, EDITURA MÂNĂSTIRII SIHĂSTRIA, 2006,
SUB ÎNGRIJIREA P. C. Arhim. Ioanichie Bălan, pp. 242-245. Vezi şi
[2]Sainte Tunique du Christ, La Tunique de Trèves, La Tunique
d'Argenteuil
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu